23. des. 2009

Lillejulaften: Opperasjon hente juletre

I år er det en litt spesiell forbredelse til jul. Mine søsken er frem og tilbake i heimen. Bror kom inatt og dro nå for jobben kaller imorgen og kommer tilbake 1 juledag. Søster og nevø kommer ikke før imorgen. Så mye av forbredelsene vi vanligvis er sammen om å gjøre faller på meg .



Siden bror var hjemme idag stakk vi sammen til skogs for hente årets juletre. Og siden det de siste dagene har lavet ned med snø tok vi med oss en sjelke hver for å hente litt av veden vi hogg forige gang samtidig som juletreet.




Jeg greide å tromfe igjennom at jeg skulle ha juletreet på min skjelke, og vi klomsa (stein, saks og papir) om hvem som skulle sage det ned, jeg vandt den også :) eneste skår i gleden med å ha juletreet på min skjelke var at jeg ikke kunne sette meg oppå skjelken og ake ned bakkene slik bror kunne gjøre på sin. Men artig var det læll og juletreet står nå i stuen ferdig pyntet :) Mor kom og hjalp til med dokumenteringen av hendelsen .


Ingen kommentarer: