14. mai 2006

Konfirmasjon


Fredag ettermiddag dro jeg til Arendal, der broderen skulle plukke meg opp. Målet for turen var Lillehammer der vi på lørdag skulle i konfirmasjon til våre to fettere. Underveis stoppet vi på en butikk og fikk kjøpt med litt mat(mest snop) som vi kulle ha til turen.

Mens vi kjørte hadde vi en lek som er naturlig for to film-anmeldere: "Hvilken film?". Det vil si at vi sa sitater fra ulike filmer så skulle man ut fra ett vist antall spørsmål greie å finne ut hvilken film den andre tenkte på. På grunn a at broderen tok filmer jeg ikke hadde sett og jeg va litt ute av trening, så tapte jeg denne runden. DOH!

Kl 23 va vi vel framme på lillehammer der resten av familen møtte oss. Vi traff ikke minste mann før morgenen etterpå. Men da var "okkel" og "tanke" meget populære.:-D

Lørdagen var det alså på med bunaden og opp i Håkonshall og få med seg sermonien. Høytidlig og fin. For min del gled den rett inn i neste eksamens pensum om Kultur og Livssyn, det va jo litt morro.Etter sermonien dro vi får å feire mine to fettere med god mat og drikke.

Da klokken nermet seg 8 på kvelden startet jeg og broderen på hjemturen. Denne gangen vant jeg "Hvilken film?" runden. Siden Alfred skulle på jobb kl 0700 tok jeg over kjøringen fra Holmestrand mens han sovnet. Det gikk radig og Kl 0245 kjørte jeg ganske trøtt inn i Skippergaten.

1 kommentar:

agk sa...

Minner om kopiavtalen på bilder ;)

Takk for turen, foresten